piątek, maja 12, 2006

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Otrzymałem wczoraj wezwanie do ZUSu w sprawie niezgodności składek. Ponieważ wiem, że wszystko mam w porządku i składki są opłacone, wybrałem się do oddziału ZUS z odpowiednim zbiorem dokumentów. Tam po rozmowie z pracownicą ZUSu dowiedziałem się, że nie opłaciłem składki na ubezpieczenia społeczne za miesiąc styczeń. Ponieważ miałem ze sobą potwierdzenie dokonania przelewu z dnia 14 lutego tego roku pokazałem je tej osobie. Przeprosiła mnie za ta pomyłkę.
Tylko co z tego? Dlaczego przedsiębioca ma tracić 3h na to, że jakiś nieodpowiedzialny urzędnik się pomyli (zaznaczam, że to nie jest ich pierwsza pomyłka). W każdym razie udałem się do kierownika i zażądałem zanotowania nagany na tego pracownika. Szczerze mówiąc nei wiem czy to coś da ale jeśli jeszcze raz coś takiego się zdarzy to nie bedę się nawet fatygowac tylko będę pisał pisma i zanosił je na dziennik podawczy.
Później będę mógł się mścić w sądzie. Może za jakieś 20 lat urzędnicy w tym kraju dowiedzą się co to znaczy odpowiedzialność.